onsdag den 6. januar 2010

Et lille tip

Et godt tip jeg selv bruger dagligt er sukkerfrit tyggegummi. Når du tygger tænker du ikke så meget på mad og du har noget at beskæftige dig med. Jeg bruger det specielt når jeg ser fjernsyn og kører bil, da det er netop ved sådanne passive aktiviteter at jeg får lyst til snacks.

Da jeg nu har spist en del forskelligt tyggegummi vil jeg da også gerne komme med en personlig favorit, nemlig Stimorol Fresh Zone, da det efter min mening er klart det bedste til at holde smagen i lang tid. Nummer to på listen er V6 tyggegummi... men det er selv følgelig helt op til dig :)

Og så en sidste god nyhed: Man har faktisk målt at du forbrænder 11 kalorier i timen ved at tygge tyggegumme, så hvis du gør det gennemsnitligt 4,5 time om dagen forbrænder du altså 50 kalorier ekstra... jeg ved godt at 5 minutters cykling giver det samme, men det skader da i hvert fald ikke!

1 kommentar:

Aslı sagde ...

Tak for tippet! Jeg hader tyggegummi, men jeg prøvede det alligevel, og det virkede! Det viser bare hvor meget jeg faktisk spiser, bare for at have noget i munden. Det er jeg overrasket over!